Wednesday , 22 November 2017
Duyurular:

IAU Akıllı Sınıf Uygulaması

Akıllı sınıf uygulaması, İstanbul Aydın Üniversitesi’nde 2012-2013 Eğitim-Öğretim yılı ile uygulanmaya başlayan, başta sınıf içi “Dijital Kürsü”ler olmak üzere, çeşitli teknolojik arabirimleri barındıran bir uygulamadır.
Akıllı sınıf uygulaması, basitçe; Öğretim Elemanlarımızın eğitim teknolojilerinden daha rahat faydalanmalarını, istedikleri bilgilere, sınıfta istediği an ulaşabilmelerini, projeksiyon kullanımı, online yoklama ve ders notu paylaşımı gibi aktiviteleri, ek donanım gerekmeden gerçekleştirmelerini hedeflemektedir.
Bu içerik, Akıllı Sınıf Uygulaması’nın bir parçası olan dijital kürsülerin kullanımı hakkında bilgiler içermektedir.
Dijital kürsüler, her sınıfta* bulunan, projeksiyon cihazına bağlı, dokunmatik bilgisayar barındıran Öğretim Elemanı kürsüleridir. Dokunmatik ekran ile kullanılmak üzere tasarlandığı için ek klavye ve fare gerektirmez. Dijital kürsüler her gün saat 07:30’da otomatik olarak açılıp gece 23:00’da otomatik olarak kapanmaktadır. Bu nedenle dersinizin bitiminde bilgisayarı kapatmanız gerek yoktur.
Dijital kürsü’de Windows oturumu açmak için, ofisinizdeki bilgisayarınızda kullandığınız kullanıcı adı ve şifrenizi kullanabilirsiniz. Eğer bir kullanıcı adı ve şifreniz yok ise; 
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı ( D Blok zemin kat )’na başvurarak kullanıcı adı ve şifrenizi alabilirsiniz.
Dijital kürsüde Windows oturumu açtığınızda Akıllı Sınıf Uygulaması programı otomatik olarak açılacaktır. Eğer bulunduğunuz sınıftaki kürsüde kart okuyucu var ise ( eğer kart okuyucu bulunmuyor ise “Cihazda kart okuyucu bulunmuyor, UBIS kullanıcı adı ve şifrenizi kullanarak giriş yapabilirsiniz” ibaresi yazacaktır ) kartınızı ekranın üst kısmındaki kart okuyucu alana yaklaştırarak programa giriş yapabilirsiniz. kürsüde kart okuyucu yok ise, UBIS kullanıcı adı ve şifrenizi girerek oturum açabilirsiniz. UBIS kullanıcı adınızı ve/veya şifrenizi bilmiyor/hatırlamıyor iseniz Eğitim Planlama Birimi’ne başvurarak yeni bir şifre alabilirsiniz.
Kartınızla yada kullanıcı adı ve şifrenizle programda oturum açtığınızda, ders program bilgileriniz sorgulanarak ekrana getirilir. Yan taraftaki resimde oturum açma işlemi yapılmış bir ekran görüntüsü bulunmaktadır.
Akıllı sınıf uygulaması ana ekranında “Yoklama Al”, “Dosya Gönder”, “Destek”, “Oturumu Kapat” düğmeleri ve “Ders Bilgileri” yer almaktadır. Akıllı sınıf uygulaması her dersin sonunda güvenliğiniz için oturumu otomatik olarak kapatmaktadır.
Yoklama Al Düğmesi​
Yoklama al düğmesi, her dersin ilk 20 dakikasında on-line yoklama almanızı sağlar.
“Yoklama Al”  düğmesine dokunduğunuzda yeni bir pencere açılarak, sınıfınızdaki öğrencilerin resimli listesi görüntülenir. Bu listede; Öğrenci resmi, numarası, bölümü ve devamsızlık bilgileri ile yoklama bilgisini işleyebilmeniz için düğmeler bulunur.

​Öğrenci kartını okutmuş ise mavi renk “Sınıfta” düğme​​si görünür. Bu düğmenin üzerine dokunularak öğrencinin yoklama durumu “Sınıfta Değil” olarak değiştirilebilir. Öğrenci kartını okutmamış ise “Sınıfta Değil” düğmesi görünür. Bu düğmenin üzerine dokunularak öğrencinin durumu “Sınıfta” olarak değiştirilebilir. Öğretim elemanı tarafından öğrencinin sınıfta olduğu beyan edilir ise, düğme yeşil renk “Sınıfta” olarak görüntülenir. Öğretim elemanı her öğrenciye ait yoklama durumunu değiştirebilmektedir.

 
Yoklama işlemini tamamlamak için pencerenin sağ üst kenarında bulunan kilit düğmesine dokunulması gerekmektedir. Aksi taktirde öğrenci yoklamaları kesinleşmeyecektir. Yoklama listesini güncellemek için, yenile(Dönen oklar) düğmesi kullanılabilir.Yoklama ekranını kapatmak için kapat(X) düğmesi kullanılabilir. Yoklama ekranında yapılan değişiklikler anlık olarak kaydedilmektedir. Yoklama ekranını kapatılsa bile, ekran tekrar açıldığında kalınan yerden devam edilebilir.
Ders Notu Gönderme

Ders anında kürsüdeki bilgisayarı kullanarak istediğiniz herhangi bir dosyayı ders notu olarak öğrencileriniz ile paylaşabilirsiniz. Bu sistem UBIS sistemindeki “Akademik Bilgi Sistemi” >> “Ders Yönetim Sistemi” >> “Ders Notları” menüsü ile entegre olarak çalışmaktadır.
Ders notu göndermek için Ana Ekrandaki “Dosya Gönder” düğmesine dokunduğunuzda aşağıdaki onay ekranı görüntülenecektir.​
 
 
Tamam/OK düğmesine tıkladığınızda göndermek istediğiniz dosyayı seçebilmeniz için bilgisayarınızdaki dosyaların listesini gösteren pencere görüntülenecektir.
Bu ekran e-postaya ek yapmakta kullandığınız pencere ile prensip olarak aynıdır.​​​


Ders notu olarak göndermek istediğiniz dosyayı seçerek Aç/Open düğmesine bastığınızda dosyanız sunucuya kaydedilecek ve tüm öğrencilerinizin sistemine otomatik olarak dağıtılacaktır.
 
Not: güvenlik ilkeleri gereği ders notu olarak uzantısı ‘xls’, ‘xlsx’, ‘txt’, ‘doc’, ‘docx’, ‘ppt’, ‘pptx’, ‘pps’, ‘ppsx’, ‘zip’, ‘rar’, ‘jpg’, ‘jpeg’, ‘gif’, ‘png’, ‘pdf’, ‘wma’ olan dosyalar paylaşılabilmektedir. Göndermeniz gereken dosyanın uzantısı belirtilen uzantılar listesi içerisinde yer almıyor ise dosyanızı sıkıştırarak (zip yada rar olarak) gönderebilirsiniz.​


Destek İsteği​
Akıllı sınıf uygulaması (veya bu uygulamaya bağlı donanımlardan biri) ile ilgili karşılaştığınız teknik sorunlar için Bilgi İşlem Daire Başkanlığı’ndan online yardım talebinde bulunabilirsiniz.
 
Destek Personeli çağırmak için ana ekranda bulunan Destek düğmesine tıkladığınızda aşağıdaki onay penceresi görüntülenecektir.​


​Evet düğmesine bastığınızda sorununuzun türünü belirleyebileceniz ekran görüntülenir. Sorununuza en uygun kategoriyi seçebilirsiniz. Destek isteğini iptal etmek için en alttaki “İptal Et” seçeneğini kullanabilirsiniz.
Sorun türünü belirlediğinizde ana ekrandaki Destek düğmesi aşağıdaki gibi “Destek Bekleniyor” olarak değiştirilecektir. Bilgi İşlem Daire Başkanlığı’na bağlı destek sistemine talebiniz iletilecek ve mümkün olan en kısa süre içerisinde destek personeli sizinle iletişime geçecektir.
 
İsteğinizi herhangi bir anda iptal etmek için bu düğmeye tekrar basmanız yeterlidir.​

Comments are closed.

Scroll To Top